Gemeente Utrecht kent definitieve gunning toe aan RBL & Clear Channel
De concessie omvat 479 abripanelen, 200 vrijstaande reclamevitrines (2m²) en 10 digitale portrait billboards (6,5m²) en heeft een looptijd van 15 jaar. In het centrum van Utrecht worden twintig vrijstaande reclamevitrines (dubbelzijdig) en tien abripanelen voorzien van een digitaal scherm. Daarnaast wordt een aantal abri’s voorzien van ‘digitale kiosken’ met reisinformatie, plattegronden en informatie over evenementen en activiteiten in Utrecht.
Utrecht staat met ruim 344.000 inwoners op de vierde plaats op de lijst van grootste gemeenten in Nederland en is daarom een zeer waardevolle toevoeging aan het netwerk van Clear Channel Nederland. Het versterkt onze positie in de randstad en verbetert tegelijkertijd onze landelijke spreiding. Daarnaast breiden we met het winnen van deze concessie ons digitale portfolio flink uit.
Raymond van Kasterop, Sales & Marketing Director Clear Channel Nederland
Voor de aanbesteding van onder andere gemeente Utrecht werkte Clear Channel Nederland nauw samen met RBL. Hierbij onderhoudt RBL het contact met de gemeenten en sluiten zij de contracten met de concessiegevers. Clear Channel exploiteert het door RBL geplaatste en in onderhoud zijnde stadsmeubilair aan lokale, nationale en internationale adverteerders. Deze samenwerking is een goede match, waarbij beide partijen in hun kracht staan.
Gemeente Utrecht en RBL hebben rekening gehouden met duurzaamheid. “Er worden 96 bushaltes voorzien van zonnepanelen die hiermee volledig zelfvoorzienend zijn. Vanaf 2021 krijgen vervolgens jaarlijks nog eens 80 abri’s zonnepanelen. Verder krijgen 316 haltevoorzieningen dakbegroeiing. De bankjes bij de bushaltes worden gemaakt van bamboe. Tot slot zal bij een deel van de haltes binnen drie jaar een AED-apparaat beschikbaar zijn.”, aldus Jerry Ramaekers Algemeen Directeur RBL.